Wycieczka do Pacanowa

"W Pacanowie kozy kują, więc Koziołek mądra głowa

błąka się po całym świecie, aby dojść do Pacanowa."

8 maja uczniowie klas 4 a, 4B, 5C, 5BA, 5B, 5a, 6a, 7A pod opieką p. M. Szcząchor, M. Łagowskiej, M. Wolf, A. Małeckiej, K. Bańki i M. Bochenko wyruszyli śladami niezbyt rezolutnego Koziołka Matołka do Pacanowa, aby zwiedzić Europejskie Centrum Bajki jego imienia. Czterogodzinna podróż upłynęła nam szybko i bezpiecznie. W Pacanowie czekały na nas bajkowe miejsca, postacie i zagadki.

W lodowej Krainie Soria Moria przeszliśmy przez stalowy las i  rozwiązywaliśmy zagadki Królowej Śniegu. Wszystkie zadania dotyczyły bajek z dalekiej Północy. Za każde zadanie otrzymywaliśmy runy, z których ułożyliśmy słowo "Miłość" - hasło odczarowujące zimową krainę.

Dzięki nam w Krainie Soria Moria zapanowała wiosna. Zasłużyliśmy na pyszny obiad, a potem na deser- lody, szejki i mrożone napoje.

Kolejną atrakcją była wizyta w multimedialnym „Bajkowym Świecie”.

Tutaj rozpoznawaliśmy postacie z różnych baśni i podróżowaliśmy z nimi po Europie. Czy wiecie, gdzie mieszkają Królewna Śnieżka, Muminki, Piękna i Bestia? My już wiemy!

Z Dworca Koziołka Matołka wyruszyliśmy w podróż zaczarowanym pociągiem, którym podróżowaliśmy m.in. w głąb Ziemi i w kosmos. Potem odpoczywaliśmy w konwaliowym ogrodzie Calineczki.

W Szachowej Wieży spotkaliśmy postacie z polskich bajek. Obejrzeliśmy też animowany film z Kozikiem Matołkiem. Kolejne zadanie sprawdzało naszą znajomość bohaterów baśni, które zostały przeniesione na ekran filmowy. Bez trudu odgadliśmy z jakich filmów pochodzą postacie zaklęte w szklanych kulach. Ostatni punkt wycieczki to spektakl lalkowy o przygodach Małej Syrenki, która marzyła o ludzkiej postaci. Po przedstawieniu mogliśmy przekonać się, że wcale nie jest łatwo poruszać lalką-marionetką. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Zamościa o godzinie 20.00. Tę podróż do bajkowych krain długo będziemy mile wspominać.

Zdjęcia zamieszczamy w naszej galerii - kliknij TUTAJ!